Zespoły napędowe do NBPWP BORSUK
W Spółce w ramach prężnie działającego Centrum Zespołów Napędowych, w połączeniu z wysoko wykwalifikowaną kadrą inżynierską prowadzone są także prace badawczo-rozwojowe dotyczące zespołu napędowego do pojazdu NBPWP „Borsuk”, którego projekt znajduje się obecnie w fazie badań prototypu.
Szybko-wymienny zespół napędowy typu Power Pack do NBPWP „Borsuk” jest autorską jednostką napędowa cechującą się następującymi podstawowymi parametrami technicznymi:
- masa zespołu napędowego wraz z płynami eksploatacyjnymi: ok. 3200 kg,
- wymiary: 2436 mm x 1949 mm x 1421 mm (długość x szerokość x wysokość),
- czas demontażu z pojazdu: poniżej 1 godz.,
- silnik MTU 8V199 TE20
(moc maksymalna 530 kW, maksymalnym momencie obrotowym 2700 Nm), - skrzynia X300 z firmy Caterpillar, a docelowo skrzynia 3040 MX firmy Allison Transmission
(automatyczna, 4 biegi do przodu, 2 biegi wsteczne, hydrostatyczny mechanizm skrętu), - układ chłodzenia polskiej produkcji,
- pompy hydrauliczne układu hydraulicznego,
- alternator o wydajności 600 A,
- układ filtracji powietrza dolotowego wraz z separatorem odśrodkowym.
Nazwa projektu: Nowy bojowy, pływający wóz piechoty (NBPWP).
Projekt współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach umowy DOB-BiO/001/05/2014
Celem głównym projektu (produktem końcowym) jest opracowanie Nowego Bojowego Pływającego Wozu Piechoty (NBPWP) o pożądanej charakterystyce taktyczno-technicznej. Efektem końcowym projektu będzie: zasadniczy prototyp Nowego Bojowego Pływającego Wozu Piechoty (NBPWP), Dokumentacja Techniczna do produkcji seryjnej oraz 4 dodatkowe egzemplarze NBPWP, które zostaną poddane badaniom w otoczeniu systemowym.